Goed nieuws: campagne 'Ik ga voor infra' gelanceerd
Dinsdag 1 oktober 2024
De social media campagne 'Ik ga voor infra’ is officieel van start is gegaan. Deze op maat gemaakte campagne is ontworpen om infra-opleidingsbedrijven te ondersteunen en te versterken. Door succesvolle elementen uit eerdere campagnes te combineren met frisse ideeën zetten we de unieke mogelijkheden van een carrière in de infrasector in de spotlight.
Onze focus ligt op een jonge doelgroep, specifiek jongens tussen de 20 en 27 jaar, waarbij we ook bewust aandacht schenken aan hun vriendinnen en moeders als belangrijke beïnvloeders. Met een krachtige boodschap benadrukken we de voordelen van werken in de infra: een diploma, een goed salaris, baanzekerheid, vrijheid en de mogelijkheid om te werken met indrukwekkende machines.
Samenwerking met infrabedrijven
De campagne is lokaal gericht (zowel online als offline) en maakt gebruik van opvallende visuals en krachtige, korte teksten. We werken nauw samen met lokale infrabedrijven en gebruiken hun netwerk en invloed om de doelgroep effectief te bereiken. Om maximaal succes te bereiken is de campagneboodschap getoetst bij een panel van de doelgroep, vergelijkbaar met de aanpak van de succesvolle 'Werkend leren'-campagne.
Samen gaan we voor infra
Met 'Ik ga voor infra' streven we naar directe impact én duurzaam succes. Tegelijkertijd bereiden we ons voor op een mogelijke samenwerking met de landelijke campagne 'Jij gaat het maken'. We nodigen alle betrokken partijen uit om actief bij te dragen aan de promotie van deze campagne en samen te bouwen aan een toekomst vol kansen in de infra. Gebruik de hashtag #ikgavoorinfra op alle kanalen. Posten op Instagram of TikTok? Tag dan @ikgavoorinfra.
Gerelateerd nieuws
Op 16 januari zijn de resultaten van de JBN Denktank gepresenteerd op de InfraTech vakbeurs in Rotterdam. Deze denktank, bestaande uit jonge professionals uit de bouw- en infrasector, richtte zich de afgelopen maanden op de dringende maatschappelijke opgave van vervanging en renovatie (V&R) van de infrastructuur. Het doel: oplossingen aandragen voor efficiëntere samenwerking en een duurzame toekomst van de sector.
Rijkswaterstaat en de Vakgroep Bitumineuze Werken (VBW) van Bouwend Nederland hebben in het project Grip op Asfalt praktijkonderzoek gedaan naar de grondstoffen en kwaliteit van bitumen. Het eindrapport laat zien dat bitumen vaak sporen van vreemde elementen bevat en dat dit invloed heeft op de prestaties van bitumen in asfalt.
In de eerste week van december kwamen 70 personen in het Provinciehuis Noord-Holland bijeen om deel uit te maken van de Marktdag Samen Slimmer Renoveren en Vervangen (SSRV). Het was de eerste editie in zijn soort. Insteek: de groeiende opgave voor het onderhoud, de renovatie én vervanging van alle bruggen en viaducten in Noord-Holland.