Winnaars SKB Awards 2024 bekend
Donderdag 10 oktober 2024
De jaarlijkse uitreiking van de SKB Awards vond dinsdag 8 oktober plaats in Houten. Eer en glorie gaan naar Van Santvoort Bouw (Kopersbegeleiding en Oplevering) en Hoedemakers bouw en ontwikkeling (Meer- en minderwerk).
Bouwbedrijven die zichzelf SKB’er noemen, zijn aangesloten bij Stichting Klantgericht Bouwen. Deze bedrijven bouwen nieuwbouwwoningen en hebben klantgericht ondernemen hoog in het vaandel staan. Speciaal voor hen organiseert de stichting een jaarlijkse exclusieve prijsuitreiking.
Prijsuitreiking
Wederom vond de uitreiking plaats tijdens een bijeenkomst waar SKB’ers naartoe komen om enerzijds kennis op te halen en anderzijds met elkaar te netwerken. Het inhoudelijke deel stond volledig in het teken van imago. Zabeth van Veen nam de aanwezigen mee in de wereld van communicatie & onderbewuste beïnvloeding. "Alles wat zichtbaar is van jou speelt een rol in je dagelijkse werk, vooral tijdens het eerste contact. Of je het nu prettig vindt of niet. Goed om te weten dat je invloed hebt op deze indruk, zelfs meer dan je denkt," meent de imago-expert.
Na deze energieke sessie was het aan Niels Wensing, Directeur Dienstverlening bij Bouwend Nederland, om de SKB Awards uit te reiken. In de eerste plaats omdat Bouwend Nederland de stichting en haar gedachtegoed sinds dag één (in 2003) ondersteunt en in de tweede plaats omdat alle genomineerden lid zijn van Bouwend Nederland. Wensing: "Wij vinden SKB superbelangrijk, want de stichting zorgt ervoor dat kopers prioriteit zijn en dat is een groot goed. Want het risico dat op de loer ligt, is dat we vergeten wat een live event het kopen van een huis is."
Kopersbegeleiding Award: Van Santvoort Bouw
De award voor beste kopersbegeleiding is uitgereikt aan Van Santvoort Bouw uit Veldhoven, na een gemiddelde van een 8,8 van haar kopers.
2e plaats categorie Kopersbegeleiding: Hoedemakers bouw en ontwikkeling - Rosmalen (op foto v.l.n.r. Lenny Schel, Karin Spronck, Simon Passier en Veerle van den Berg)
3e plaats categorie Kopersbegeleiding: Nederlandse Bouw Unie – Etten-Leur
Meer- en minderwerk Award: Hoedemakers bouw en ontwikkeling
In deze categorie mag Hoedemakers bouw en ontwikkeling uit Rosmalen zich de meest klantgerichte bouwer noemen met een 8 als gemiddelde beoordeling.
2e plaats categorie Meer- en minderwerk: Nederlandse Bouw Unie – Etten-Leur
3e plaats categorie Meer- en minderwerk: Riz Bouw – IJsselstein
Oplever Award: Van Santvoort Bouw
En zo zien we Van Santvoort Bouw ook weer terug op het podium, net als in de voorgaande jaren. In deze categorie op de eerste plek, met een gemiddelde beoordeling van 9.
2e plaats categorie Oplevering: Nederlandse Bouw Unie - Etten-Leur
3e plaats categorie Oplevering: Hoedemakers bouw en ontwikkeling - Rosmalen
Over SKB en klantgericht bouwen
SKB’ers vragen uitgebreide feedback aan hun klanten op verschillende momenten tijdens het bouwproces. De vele antwoorden van klanten geven een schat aan informatie. Lees op klantgerichtbouwen.nl meer over deze stichting.
Gerelateerd nieuws
Eens per jaar organiseert JBN regio Zuid een bijeenkomst waarvoor zowel de jonge als de oudere leden uitgenodigd worden. Op 7 november werd het event geleid door oud-luchtmachtvlieger Dominique Schreinemachers en de trainers van The Boost Company. "Als we allemaal ons gedrag iets aanpassen, wordt samenwerken gemakkelijker." Met deze boodschap in gedachten vertrokken de 70 aanwezigen van het Life Changing Event van Jong Bouwend Nederland weer naar huis na een interessante en leerzame dag in de Jacobushoeve in Dorst.
Woensdag 2 oktober kwamen leden van Afdeling Brabant Mid-West, maar ook leden uit aangrenzende afdelingen met belangstelling voor het onderwerp, naar de timmerfabriek Frank van Roij in Goirle. De timmerfabriek was het decor voor een bijeenkomst over circulair en bio-based bouwen.
Op 1 oktober mocht de Contactgroep Digitalisering Afdelingen Zeeland en Brabant Mid-West te gast zijn bij Bergh Brandveiligheid in Oud-Gastel. Op de agenda voor deze keer staan een toelichting op het bedrijfsonderdeel van de gastheer, de nieuwbouw van hun bedrijfspand (in BIM), actualiteiten op digitaliseringsvlak en een evaluatie van de sessies van de contactgroep tot op heden.